Genciz biz teknolojik trend peşindeyiz!

2089 views Yorum yap
alt

altGençler arasında yapılan bir anket, bilinen bir gerçeği belgeler nitelikte. Gençler parasını nereye harcıyor, harcarken nelere dikkat ediyor, bilmek ister misin? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bluetooth kulaklık markası Jabra ve internet portalı www.mynet.com, 20–28 yaş arasındaki gençler arasında bir araştırma yaptı. Araştırmanın sonucuna göre gençlerin büyük çoğunluğu, parasını öncelikli olarak giyim, sonra da sağlık ve teknolojik ürünler için harcıyor. Teknolojiyi düzenli olarak takip eden gençler, cep telefonu, dijital kamera ve TV gibi ürünlerde yaşanan yeniliklere özellikle dikkat ediyor. Türk gençleri, satın alımlarda önce fiyata, sonra markaya bakıyor; cihazlarının Bluetooth özellikli olmasını tercih ediyor. Gençlere, “Teknoloji dendiğinde aklınıza hangi ülke geliyor” diye sorulduğunda ise yanıt, ABD, Japonya, Tayvan ve İsrail oluyor.
Türkiye çapında, çoğunluğu erkek, yüksek okul-üniversite mezunu, 20–28 yaş aralığında 5 bin 700 kişiye yapılan anket, tüketicilerin teknolojik tercihlerini ölçtü. Anketten çıkan yanıtlara göre, 20–28 yaş aralığında bulunan gençlerin yüzde 72’si, parasını öncelikle giyim, yüzde 63’ü sağlık, yüzde 34’ü ise teknolojik ürünleri satın almak için harcıyor. Gençlerin para harcadığı diğer alanlar arasında yüzde 32 ile eğlence ve yüzde 16 ile spor bulunuyor.

Teknolojiye meraklı
Anketin sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 90’ı teknolojiyi düzenli olarak takip ediyor. Gençler en fazla cep telefonu, dijital kamera, tv gibi ürünlerde yaşanan teknolojik yeniliklerle ilgileniyor. Bu ürünleri PlayStation, dijital fotoğraf makinesi, bilgisayar/notebook takip ediyor. Kullanıcıların teknolojik ürün satın alırken tercihlerini öncelikli olarak fiyat (yüzde 75), daha sonra marka (yüzde 64) ve çevrelerinin tavsiyeleri (yüzde 40) etkiliyor. Bunların dışında tv/gazete haberleri (yüzde 37), trendler (yüzde 31) ve ürünün teknolojik özellikleri de (yüzde 28), satın alma kararında etkili oluyor. Katılımcıların yüzde 23’ü teknolojik ürün kullanmadan yaşayamıyor. Öyle ki, ankete katılan gençlerin yüzde 93’ünün Bluetooth’lu cihazı bulunuyor. Gençlerin yüzde 52’si için ise yeni satın alacağı ürünlerin Bluetooth özelliğine sahip olması önemli, yüzde 19’u için ise çok önemli. 

Teknoloji=ABD Teknoloji denince akıllarına hangi ülkenin geldiği sorulduğu katılımcıların yüzde 29’u, yanıt olarak ABD dedi. ABD yanıtını verdi. Bunu, yüzde 8 ile Japonya, yüzde 6.5 ile Tayvan ve İsrail takip etti. “Türkiye” yanıtı, yüzde 5.2 ile dördüncü sırada.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir