İçsel yolculuk

1231 views Yorum yap

Sıkıldığında, moralin bozulduğunda, aşkına karşılık bulamadığında ya da işler hep kötüye gittiğinde panikleyip ağlamak en kolay yol. Bu hatayı yapma artık:) Bunlarla başa çıkmak için yatağa girip yorganı burnuna kadar çekip saatlerce ağlamaktan daha etkili çözümler biliyoruz:) Farklı terapi yöntemleriyle kendini daha iyi hissedebilir, bedenini ve ruhunu dinlendirebilirsin. Üstelik bunu yapmak için kimseye ihtiyacın yok. Kendi kendine bulunduğun şeyleri de uygulayabilirsin. Sabırlı ol, derin nefes al ve kollarını sıvayıp terapiye başla:)

Değişmeye başlamak…

Notların hep düşük gelebilir ya da ilişkilerinde karşılık görmeyip hep platonik takılabilirsin. Farkındalık kazanıp bakış açını değiştirerek bu sorunların üstesinden gelmen mümkün. “Fark et Uygula ve Değiş” kitabının yazarı Arzu Bıyıkoğlu’na göre ilk adımı attıktan sonra değişim geçirmek çok basit. Bunun için de önce kendini keşfetmen gerekiyor. Ama sabırlı ol ve kitaptaki basit mutluluk egzersizleriyle işe başla! Bu egzersizi en az 21 gün boyunca kesintisiz olarak tekrar etmelisin. Öncelikle değişmek için kendine söz vermelisin. Bu sözü vermeden önce kendine şunları söyle: “Bugün, tüm evrenin huzurunda kişisel, bedensel ve duygusal değişimime başlıyorum. Ne kadar özel ve eşsiz olduğumu biliyorum. Hem geçmişteki tüm yanlışlarımı kabul ediyorum hem de geleceğimin sorumluluğunu üstleniyorum. Yaşadığım tüm kızgınlıkları, üzüntüleri ve kötü anıları burada bırakarak kendimi bedenen ve zihnen özgürleştiriyorum. Bu değişim için gerekli olan cesaret ve kararlılığı kendimde görüyorum. Bu programı 41 gün boyunca uygulayacağım. Başarımı şimdiden kutluyorum.” Bu sözler motivasyonunu ve kararlılığını arttıracaktır. Bundan sonra uygulaman gereken üç adım var!

  • Seni güçsüzleştiren ve moralinin bozulmasına sebep olan şeyi sorgula. Kendine, “Yapmak istediğim ama yapamadığım şeyle ilgili mutlaka olumsuz bir şeye inanıyorum. O nedir ve buna inanmak bana ne sağlıyor? Yakın çevremde başka kim bu inanca sahip” gibi sorular sor. Daha sonra o olumsuz inancın yerine yeni ve pozitif inancını yaz. Örneğin; “Bunu yapabilirim, çünkü …” deyip bu boşluğa dolduracak bir şey yazabilirsin.
  • Daha sonra özgüvenini arttırmak için çabalamalısın. Bir kağıt alıp; kendine saygı duyup duymadığını, kendini neden değerli hissedip neden hissetmediğini yaz. Bunları yazarken daha kolay cevaplayabilmen için örnek aldığın birini düşün. Ona neden saygı duyduğunu ve neden örnek aldığını düşünebilirsin. Böylece kendinle ilgili cevaplara da daha kolay ulaşabilirsin. Örneğin rol model aldığın kişinin sahip olduğu bazı özelliklerin sen de olmadığını düşündüğün için kendini eleştiriyor olabilirsin.
  • Özgüven ve inanç egzersizlerini yaptığına göre sıra geldi affetmeye! Affetmenin beden üzerinde olumlu etkisi olduğunu eminim duymuşsundur. Seni üzüp kıran kişilere sürekli kin besledikçe kendini yorduğunu unutma. Onu affettiğinde, karşı tarafı yüceltip hediyeler vereceğini düşünme. Sadece bedenini öfkeden arındırıp zihnini rahatlatacaksın. Bunun için öncelikle sakin bir yere git ve gözlerini kapat. Eğer okuldaysan bunun için kütüphaneye gidebilirsin. “Onunla sorun yaşamasaydım şu an nasıl bir hayatım olurdu? Kendimi şu an nasıl hissediyorum?” gibi sorular sor. Sonra kolların iki yana açık bir şekilde bir yere uzan ve derin derin nefes alarak gözünün önüne o kişiyi getir ve ona şunları söyle: ”Sen de benim gibi yaşamaya çalışan birisin. Beni üzdüğünde kendin için uygun olan en iyi seçeneği kullanıyordun. Ben de bir şekilde senin beni incitmene izin vermiş olmalıyım ki bunu yapabildin. Senin de kendi korkuların, kendi nedenlerin vardı ve haklı olduğuna inanıyordun. Bana yaptıklarından hoşlanmasam da artık seni anlayabiliyorum. Seni kabul etmiyor ve onaylamıyor bile olsam artık affedebilirim. Geçmişi yok edemesem de ‘şimdi’yi kontrol edip yeni bir sayfa açabilirim.” Bunları söyledikten sonra sessiz kalıp kendini dinlendir. Daha sonra gözünün önünden o kişinin görüntüsünün gitmesine izin ver. Böylece kendi içinde bu meseleyi halletmiş ve rahatlamış olacaksın.

Kumla terapi

Küçükken kumla oynarken ne kadar çok eğlenirdin değil mi? Belki de yazın sahilde uzanırken hala oynuyorsun:) Peki kumla oynamanın dinlendirici bir etkisi olduğunu biliyor muydun? Kökleri İngiliz psikiyatrist Margaret Lowenfeld’e dayanan bu kum terapisiyle sen de rahatlayabilirsin. Kum negatif enerjini atıp pozitif enerjiyle dolmana yardımcı olur. Üstelik bazı terapiler bu sistemle birlikte götürülerek kişiye daha çok yardımcı olmayı amaçlıyor. Örneğin; Uzman Psikolog Ayben Ertem’in de terapilerinde yer verdiği bu sistemde kumla biraz oynadıktan sonra sana sunulan bazı küçük sembolleri seçiyorsun. Böylece sadece kuma verdiğin şekiller değil, terapide seçtiğin objeler de seninle ilgili ipuçları veriyor. Kendini çok fazla ifade edemeyen biriysen, bunu deneyebilirsin. Dilersen, bir terapistten yardım almadan kendi kendine ellerini kuma daldırıp saatlerce oynayabilirsin.

Meditasyon

Rahatlamak için bilinen en eski yöntemlerden biri de meditasyon! Ünlü meditasyon hocası Lynda Kerr’e göre düzenli yapılan meditasyon, stresi ve negatif enerjiyi alıp rahatlamaya yardımcı oluyor. Bunu yapmak hiçte zor değil aslında. Yeni başlayanlar için kolay bir meditasyon tekniğini deneyebilirsin. Öncelikle kendine inanç sisteminin parçası haline gelecek bir sözcük seç. “Sevgi” gibi… Her meditasyon seansında bu kelimeyi kullan. Rahatça otur, gözlerini kapat ve dikkatini nefesine odakla. Nefesini verirken bu kelimeyi kendine söyle. Birkaç dakika bunu tekrarla ve aklına başka düşünceler geldiğinde tekrar nefesine odaklan. Böylece sadece stresle değil, odaklanma sorunu yaşıyorsan bununla da başa çıkabilirsin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir