Sığ suya atlama

1111 views Yorum yap

Derinliğini bilmediğin sulara atlıyorsan bu yazıyı mutlaka oku!

Omurilik felci omurgalarda (trafik, sportif kazalar ya da doğal afetler vb.) travmalara ya da bir hastalık sonucunda omurilikte meydana gelen hasar sonucu hasar seviyesinin olduğu noktadan aşağısında hareket ve/veya duyu fonksiyonlarının kaybedilmesi olup, halen tıbbi açıdan tedavisi olmayan felç türü içerisinde bulunmaktadır. Tedavisinin bulunmaması sebebiyle omurilik felcinde engellenmesinde temel yöntem, koruyucu tedbirlerin geliştirilmesi, uyarıcı ve önleyici eğitimlerin yaygınlaştırılmasıdır.

Bu kazalar sonucu yaşanılan felaketlerin manevi anlamda telafisi mümkün değildir. Bir omurilik felçlisinin topluma maliyeti 1,5 milyon dolar kadardır. Kazaların önlenebilmesinin tek yolu eğitimdir.

Derneğimizin ilk hedefi kazaların önlenmesi ve yeni omurilik felçlilerinin oluşmamasıdır. Her yıl bir çok kişi özellikle 16-25 yaş arası gençlerin sığ suya balıklama atlama sonucu boyun omurları kırılarak felç olmakta veya yaşamlarını yitirmektedirler.

Türkiye’nin 28 ilinin (Kırklareli, İstanbul, Tekirdağ, Çanakkale, Edirne, Balıkesir, İzmir, Aydın, Muğla, Antalya, Mersin, Adana, Hatay, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Zonguldak, Bartın, Kastamonu, Sinop, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Yalova, Bursa) denize kıyısı mevcuttur. Bu sebeple özellikle yaz aylarında suya balıklama atlama sonucu yaşanan boyun travmaları ve felç vakası oldukça yüksek rakamlara çıkmaktadır.

Yukarıda kısaca özetlenen hususlardan da anlaşılacağı üzere suya balıklama atlama sonucu yaşanan felcin önlenmesinde de temel yöntem eğitim ve uyarı çalışmaları olup, özellikle denize girilen yerlere konulacak uyarı levhaları temel önleyici uygulama niteliğindedir. Kıyı bölgelerinde bulunan ilerin kıyı şeridindeki denize girilen/veya girilmesi muhtemel olan yerlere tabelaların yerleştirilerek omurilik sakatlanmalarının ciddi bir biçimde önüne geçebilmek mümkün olacaktır.

Özelikle Avustralya’da ve Amerika’da yapılan benzer çalışmalar sonucu omurilik yaralanmalı kazaların %70 oranında azaldığı dikkate alındığında, benzer bir çalışmanın ülkemizde de yapılması gerekliliği de bir kez daha gözler önüne sermektedir.

Ekli çıkış örneklerinde görülen uyarıcı tabela çalışmalarının Yerel yönetimlerin desteği ve işbirliğiyle gerçekleşmesi çok önemli bir kamu hizmetinin yerine getirilmesi ve çok önemli sosyal sonuçlar doğuran bir sorunun çözümüne olanak tanıyacaktır.

Bahsi geçen bu çalışmanın, gerekli yerlere konulabilmesi için vereceğiniz desteğe teşekkür ederiz.

Saygılarımızla.
TÜRKİYE OMURİLİK FELÇLİLERİ DERNEĞİ (TOFD) YÖNETİM KURULU

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir