Pandemi Döneminde Genç Freelancerlara İş Fırsatı Doğdu

11239 views Yorum yap

Etkilerini global olarak gösteren COVID-19 salgını işletmeleri de derinden etkiledi. Değişen piyasa koşulları, belirsizlik ortamındaki müşteri davranışları ve piyasanın yeni dinamiklerini karşılayabilmek için her zamankinden daha hızlı aksiyon alabilmek ve adapte sağlamak gerekiyor. Gerek B2B gerek de B2C ticaret yapan işletmeler müşterileri ile etkileşime geçmenin yeni yollarını buluyor. COVID-19 her sektördeki işletmeler için daha önce deneyimlenmeyen bir alan yaratıyor.

Dinamik ve çevik işletmeler Omni-channel (çok kanallı ticaret) deneyimleri sunabilme yeteneği ile süreci daha güçlü yönetebilirken, karar alma mekanizmalarında hantal davranan ve değişim hızına ayak uydurmayan işletmeler için süreç daha sıkıntılı olmaya devam ediyor. Dünya genelinde AVM’ler ve mağaza ziyaretlerinin kısıtlanması ile mobil kanallar, sosyal medya ve çağrı merkezleri hiç olmadığı kadar rağbet gördü. Bu da dönemsel olarak yeni iş istihdamında patlama yaşanmasına sebep oldu. Call Centerlar evden çalışma yöntemi ile freelance çalışanlar işe alıyor, uzaktan çalışmayı benimseyen işletmeler sosyal medya, canlı chat gibi kanalları daha efektif yönetmek için sürekli dış kaynaklara başvuruyor!

Sosyal temasın asgariye indiği, geleneksel mağaza içi satışların sekteye uğradığı alanlarda gelirlerini kaybetmek istemeyen işletmeler, müşteri etkileşimi için daha fazla efor sarf etmek zorunda kaldı. Çok kanallı stratejilerle bütünsel bir yaklaşım sergileyen işletmeler COVID-19 sürecinde başarılı olacak ve değişen müşteri beklentilerini pandemi sonrası da karşılamaya devam ederek güçlü bir şekilde süreçten çıkacaklardır.

Bu dönemde offline alandan gelen işletmelerin bir anda web sitelerine yaptıkları yatırımı arttırdıklarına ve hatta e-ihracat gibi alanlarda yol almak üzere daha çok yatırım yapma konusunda ikna olduklarına değinen Protranslate tercüme hizmetleri Genel Müdürü Kerem Kalkancı, “Çok kanallı stratejilerini geleceğe dönük olacak şekilde daha bütünsel olarak konumlandıran işletmeler uzun vadede müşterilerine kesintisiz hizmet vermek, marka imajını sağlamak, müşteri sadakati oluşturmak, müşteri takibini daha işlevsel yapabilmek için avantajlı durumda olacaktır.” şeklinde belirtti.

Tüm bu kanalları oluşturmak her ne kadar işletmeler için önemli olsa da mutlak bir çözüm değil. Web sayfalarınızın her tarayıcıya ve cihaza uyumlu olması, mobil uygulamalarınızın uygulama mağazalarında yerini alması hiç kuşkusuz işletmeler için hayati öneme sahip. Fakat pazar çeşitliliği yaratmak, dijital dünyadaki sanal sınırları bütünüyle ortadan kaldırabilmek için web siteleri ve mobil uygulamaların farklı dillerde de hizmet sağlaması gerekmekte. Böylece tek bir dil seçeneği eklenmesi bile işletmelerin hedef kitlesini asimetrik olarak artırabilecektir. Çeşitlendirilen pazarlar ile birlikte hem fırsatlar hem de riskler ülkelere yayılacaktır. Tam bu konuda dil alanında kendini geliştirmiş, mütercim tercümanlık mezunu veya bölümünde okuyan adaylara fazlaca iş fırsatı doğdu! 1400’den fazla tercüman kadrosu ile hizmet veren Protranslate, bu alanda gençlerden gelen taleplerin yoğun şekilde artmasına paralel, kaliteli hizmet verebilecek kadronun seçimi konusunda hassas bir yapıyla hizmet verdiklerini ve başvuranların ancak %5’inin bu kriterlere sahip olduğunu belirtiyor. Kendine güvenen freelancerlar için ise kişinin kendi programını belirterek arzu edilir ise part-time, mezun olmuş adaylar için ise full-time gelir yaratma imkanının oldukça mümkün olduğu belirtiliyor.

COVID-19 sırasında ve sonrasında farklılaşan müşteri ihtiyaçlarına dönük hızlı bir şekilde uyum sağlamak için kanalların hızlı ve sorunsuz entegrasyonu işletmeler için büyük avantaj olacak. Yeni normalleşme ile kimi mağazalar kısmen açılsa da birçok fiziksel mağaza henüz tam kapasite açılmış değil global ölçekli birçok önemli işletmenin mağaza içi trafiği dramatik şekilde düşüş göstermeye devam ediyor. Pandemi döneminde kişilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve müşterilere uzaktan güvenli bir şekilde hizmet vermek için e-ticarete daha fazla önem verilmektedir. E-ticaret ile işletmeler hem kayıplarını telafi için yeni fırsatlar yaratmakta hem de kişiler ürünleri daha pratik biçimde tedarik edebilmekte.

Hiç şüphesiz e-ticaret pandemi öncesinde de popüler olsa da, pandemi döneminde kırılması güç rekorlara imza atarak taleplere cevap vermeye çalıştı. Pandeminin yeni satın alma alışkanlıkları oluşturmasıyla işletmeler, bu kalıplar için stratejik planlar geliştirmelidir. Müşteriler online alışveriş ile eve teslim ve mağazadan teslime daha fazla alışacak, böylece işletmeler tüm bu kanalları etkin bir şekilde destekleme ihtiyacı hissedecek.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir