Saç Dökülmesine Karşı Bu Besinleri Tüketin!

42559 views Yorum yap

Saç dökülmesi ana nedenleri genetik yapı, stres ve çevresel faktörlerdir. Yetersiz ve sağlıksız beslenmeden dolayı oluşan vitamin eksikliği de büyük oranda saç dökülmesine neden olmaktadır. Saç kökleri gelişimi için gerekli olan vitamin ve mineral ihtiyacını karşılayamaz. Saçın ana maddesi olan kollajen üretemeyen saç kökleri, zayıflar ve ölür.

Genetik nedenlerden dolayı oluşan saç dökülmesinin tedavisi saç ekimi gibi medikal yöntemlerdir. Ancak çevresel nedenler ve stresten dolayı oluşan saç dökülmesi beslenme düzeninin değiştirilmesi ile azaltılabilir ya da önlenebilir.

Saç Gelişimi İçin Gerekli Besinler

Yeşil yapraklı sebzeler: İçeriğindeki yüksek miktarda demir oranı sayesinde, demir eksikliği anemisine bağlı dökülme durdurulabilir.

Meyveler: İçeriğindeki C vitaminleri sayesinde vücutta antioksidan etkisi yaratırken, oluşabilecek enfeksiyonları önlemeye yardımcı olur. Özellikle portakal, greyfurt, karpuz ve çilek gibi yüksek miktarda C vitamini içeren meyveleri tüketmeye özen göstermelisiniz.

Kuruyemişler: Saçların uzamasında etkili E vitamini, yağ asitleri ve sülfür barındırır. Ceviz, fındık, yerfıstığı ve badem kuruyemişleri hem saçların çabuk uzamasını sağlar hem de saça parlaklık verir.

Yoğurt: Güçlü saç köklerinin ana maddelerinden olan protein ve kalsiyum içerir.

Deniz mahsulleri: Balık, karides, istiridye ve midye gibi deniz mahsulleri içerdikleri yüksek miktarda çinko ile saç köklerinin güçlenmesine yardımcı olur.

Baklagiller: Saçın ana maddelerinden kabul eden proteini, hayvansal gıdalara sağlıklı bir alternatif olarak fasulye, nohut gibi baklagillerden temin edebilirsiniz.

Beyaz et: Protein kaynağı olan beyaz et, yağlı etlerden farklı olarak çok daha sağlıklıdır. Tavuk ve hindi eti tüketip protein almanın yanı sıra, B12 ve biotin içeren yumurta tüketerek saç köklerinizi güçlendirebilirsiniz.

Havuç: İçerdiği A vitamini sayesinde saç derisini korurken, saçlarınızın hızlı bir şekilde uzamasına yardımcı olur. Aynı zamanda saçların çok daha parlak ve canlı görünmesini sağlar.

Kabak çekirdeği: Omega-6 yağ asitleri, B ve E vitaminleri, magnezyum, potasyum, fosfor, selenyum, protein, çinko ve demir bakımından zengin olan kabak çekirdeği sağlıklı saçlar için gerekli olan tüm mineral ve vitaminleri içermektedir. Her gün 1 avuç kabak çekirdeği yiyerek saç köklerinizin güçlenmesine yardımcı olabilirsiniz.

Yumurta: Tavuk yumurtası içeriğindeki folik asit, demir, çinko, fosfor ve biotin ile saçın güçlenmesinde ve uzamasında etkilidir.

Zeytinyağı: İçerdiği E vitamini ile saç derisini nemlendirir. Omega-3 yağ asitleri ile saç kökünün nemlenip güçlenmesini sağlar ve dökülmeyi engeller.

Yulaf: Potasyum, magnezyum, biotin içerikleri ile saçı güçlendirir. Kolaylıkla bulabileceğiniz yulafı özellikle kahvaltı öğünü olarak tüketerek saçınız için gerekli olan vitamin ve mineralleri almaya başlayabilirsiniz.

Hindistancevizi Yağı: İçeriğindeki E ve K vitaminleri ile en sağlıklı yağlardan olan hindistancevizi yağını hem öğünlerinizi hazırlarken hem de saç maskesi olarak kullanabilirsiniz. Hindistancevizi yağı, saç derisi için gerekli olan nemi hapsedecek ve saçların çok daha sağlıklı görünmesini sağlayacaktır.

Dökülme Nedenine Göre Doğu Beslenme

Genetik yapı, stres ve çevresel faktörler saç dökülmesinin başlıca nedenlerinden kabul edilir. Doğru beslenme düzenini uygulayarak saç köklerinizi güçlendirip, dökülme oranını en aza indirebilirsiniz.

Hormonal Dökülme

Saç dökülmesinin ana nedeni kabul edilen hormonal dökülmeleri ya da erkek tipi saç dökülmelerini beslenme düzenini değiştirmek mümkün değildir. Erkek tipi saç dökülmesi özellikle ergenlik döneminde testosteron seviyesinin artması ile başlıyor.

Erkek tipi saç dökülmesi isminden bağımsız olarak sadece erkeklerde değil, kadınlarda da hormonal bozukluk olarak görülebiliyor.

Hormonal dökülmelerde en kalıcı tedavi PRP, saç ekimi, saç mezoterapisi gibi medikal yöntemelerdir. Kadınlar ise hormonal saç dökülmesini azaltmak için çeşitli hormonlar içeren doğum kontrol hapı kullanmakta. Özellikle yüksek miktarda hayvansal yağ içeren beslenme düzeni uygulamak, vücutta testosteron seviyesinin artmasına neden olur. Bu nedenle genetik saç dökülmesi yaşıyorsanız düşük yağ içeren diyet düzeni uygulamalısınız. Aynı zamanda saç kökünün gelişmesinde önem taşıyan protin ve B tüketimini arttırmalısınız. Günlük olarak alacağınız proteini sağlıksız ve yağlı etlerden almak yerine, fasulye ve mercimek gibi baklagillerden temin edebilirsiniz. Beslenme düzeninizi düşük yağ oranı ve yüksek protein içeren gıdalar ile değiştirerek, saç dökülmesini önleyemeseniz bile etkilerini azaltabilirsiniz.

Sağlıksız Beslenme

Sağlıksız beslenme alışkanlıkları ve bilinçsizce yapılan diyetler, saçların ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri yeterli miktarda alamamasına neden oluyor. Vitamin ve mineral eksikliğinden kaynaklı olarak, saç kökleri güçlenmesinde gerekli keratini üretemiyor. Keratin eksikliği görülmeye başlandıktan sonra saç kökleri kendini yenileyemiyor ve dökülme başlıyor. Bu nedenle özellikle fast food ve hazır gıda tüketiyorsanız, beslenme düzeninizi acilen değiştirmeniz gerekiyor.

Doğru beslenme planında taze sebze ve meyvelere bolca yer vermelisiniz. Aynı zamanda fast food ve işlenmiş gıdaların tüketimini kesip, öğünlerinizi olabildiğince kendiniz hazırlamaya çalışın. Saç kökleri için gerekli olan protein, çinko, demir, vitamin ve mineral besin kaynaklarını tüketmeye özen gösterin. Proteini yağlı olan kırmızı et yerine, hindi gibi beyaz et ve fasulye gibi baklagillerden aldığınıza emin olun. Gerekiyorsa bir doktora danışarak dışarıdan takviye edici gıda da tüketebilirsiniz.

 

Kaynak: https://estecenter.com/sac-dokulmesine-ne-iyi-gelir

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir