Kendini yenile

100961 views Yorum yap

 

 

BEDENİNİ ARINDIR

Mevsim geçişlerinde bedenimizin direnci daha düşük oluyor. İşte bu yüzden enfeksiyonlara bağlı hastalıklar da mevsim geçiş dönemlerinde artıyor. Ayrıca zaman içinde bedenimizde birçok zehirli madde birikiyor ve bu da hastalanmamıza neden oluyor. Peki onu nasıl arındıracağız?

•    Spa merkezlerine gidip hamam, sauna, buhar odası gibi bölümleri kullanmalı ve bu sırada rahatladığını hissetmelisin. Hatta masaj yaptırırsan gerginliklerinin de azaldığını fark edeceksin. Çıktığında huzurla dolmuş olacaksın:)
•    Bitki çayları tüketmeye çalış. Özellikle de ısırgan otu çayı iç! 1 bardak kaynamış suya 1 tatlı kaşığı ısırgan yaprağı koyup 10 dakika demlenmeye bırak. Sonra yaprakları süzüp içebilirsin. Böylece vücuduna birçok vitamin ve mineral girmiş olacak.
•    Hamburger, sandviç, patates kızartması gibi yiyecekleri yemeye bir süreliğine ara ver. Çorba, salata ve çiğ sebzeler tüketmeye çalış. Pişirmeden yenilebilecek tüm sebzeleri çiğ tüketebilirsin.
Bu mutfak başka!
İstanbul Mecidiyeköy Trump Towers Alışveriş Merkezi’nde ilk şubesini açan Plus Kitchen, sağlıklı yaşam üzerine kurulmuş bir konsept. Sağlıklı beslenmenin yanı sıra çevreye duyarlı olmak için farkındalık yaratan bu mutfak, cam kavanozlar, ahşap çatal bıçaklar, bez peçeteler, karadeniz ve ege evlerinden toplanan ahşaplardan yapılan kasalar ile hizmet sunuyor. Mağazadaki ürünlerin ise doğaya dönüşümlü olmasına önem verilmiş. Salatalar, wrap ve sandviç çeşitleri, taze içecekler ve daha birçok lezzet seni bu adreste bekliyor. Üstelik kavanozlu ürünlerden aldığın zaman bu kavanozlar senin olabiliyor:)
ZİHNİNİ ARINDIR
Bazen vücudunu ne kadar dinlendirirsen dinlendir zihninin karmaşasını durduramadığını anlarsın. Haliyle kendini bir türlü zinde hissedemezsin. Gereksiz düşüncelerinden kurtulabilmek için beynine yardım etmelisin…

•    Zihnini arındırmak için belirli zamanlarda düzenli olarak meditasyon yapmalısın. Bu sırada kötü düşünceleri, belirsizlikleri geride bırakmaya çalışarak iyimser ve inançlı bir tavır takın. İstediğin hayatla ilgili hayaller kur ve bu hayalleri aklında yaşa. Eğer aklına olumsuz şeyler gelirse bunları engelle.

•    Olumsuz şeylerin seni ele geçirmesine ve umutsuzluğa sürüklemesine izin verme. Mantığınla düşünmeye çalış. Yaşadığın olaylar kötü olsa bile senin için bir tecrübe olduğunu aklından çıkarma. Her şeyden alınacak bir ders mutlaka var. Böylece bir dahaki sefere daha bilgili olacağını ve doğru adımlar atabileceğini hatırla.

•    Anıların esaretinden kurtulmaya çalış! Geçmişte yaşananlar senin için artık sadece bilgi deposu. Pişmanlık, kızgınlık ve suçluluk duygularını bir kenara bırak. Bunları silmesi için zihnine emir verebilirsin. Bunu yaparken de mutlu ve başarılı olduğun anları daha fazla anımsaman gerekiyor. Eğer zorlanıyorsan, fotoğraflarından yardım alabilirsin. Fotoğrafın çekildiği anda kiminle, nerede ve hangi ruh halinde olduğunu düşün. O anı tekrar yaşa. İçini bir anda huzur kapladı, değil mi?

•    Amaç edinip yaşamaya çalış. Böylece düşüncelerini ve duygularını dengeleyebilirsin. Faydalı olacağını bildiğin şeyleri yaparsan, başarılı olduğunda mutlu da olabilirsin.

•    Yeni hobiler edin. Ne kadar becerikli olduğunu fark ettiğinde kendine olan güvenin çoğalır. Ruh ve zihin sağlığın artar, asıl şeylere odaklanıp önemsiz olanları göz ardı ederek fonksiyonel yeteneklerini geliştirirsin.

•    Kendine prensipler belirle. Örneğin kendini kötü hissettiğin aktiviteleri arkadaşının zoruyla yapıyorsan buna derhal son ver. Rahatsız olduğun ve özgürlüğünü kısıtladığını düşündüğün durumlardan hızla uzaklaşmaya bak. Hayatının kurallarını ailen ve sen dışında kimsenin koymasına izin verme.

•    Kendine mutlaka zaman ayır! Odanda, sahil kenarında, sokakta ya da belki de sinemada… Sadece kendi istediğin şeyleri yap. Kendi problemlerine çözüm bulmak için odaklan. Arkadaşlarının dertlerine mutlaka çare ol, ama yapabileceğini yaptıktan sonra kendini hırpalama. Bırak herkes problemini kendi çözmeye çalışsın.

•    Hava ısınmışken günde mutlaka 20 dakika yürümeye çalış. Önemli sınavlardan önce, sonra ya da canın sıkıldığında… Okuldaysan bile bahçede kısa bir gezinti yapabilirsin. Yeter ki bacaklarını çalıştır:)

Sayfalar: 1 2 3

BENZER HABERLER

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir