Uykun ‘Kaliteli’ Olsun

2899 views Yorum yap
alt

Uykuya hazırlan
Yiyeceğin bazı yiyeceklerle vücudunu uykuya hazırlayabilirsin. Bunun için yediklerinin aminoasit içermesi gerekiyor. Örneğin, yeşil salata ile birlikte kepek ekmeğine hazırlanmış bir hindili sandviç işine yarayabilir. Çünkü bu sandviçin içinde bulunan aminoasitler mutluluk hormonu olarak bilinen serotonin hormonunun vücudunda düzenlenmesine yardımcı oluyor. Ayrıca bal ile tatlandırılan bitki çayları, özellikle de papatya çayı sana yardımcı olabilir. “Çay sevmem” diyorsan da, muz yiyerek kaslarını gevşetmeyi deneyebilirsin.

Egzersizlerle gevşe
Uykusuz bir gecenin ardından gelen gün çok daha yorucu olur. Bu yüzden özellikle ertesi gün çok önemli bir sınavın olduğunda, uyku öncesinde gevşeme egzersizleri yapmayı deneyebilirsin. Böylece 10 dakikanı ayırarak, rahat bir uykuya dalabilirsin. Meditasyon ve yoga yapmak da rahatlamana yardımcı olabilir. Yapacağın nefes egzersizleriyle de stres hormonlarını düzenleyerek, kalp atışlarını yavaşlatabilir, vücudunu uykuya hazır bir hale getirebilirsin.

Sayfalar: 1 2 3

BENZER HABERLER

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir