Şişt sakin ol, bedenine hakim ol

1048 views Yorum yap
alt

Sınavı düşündükçe kalbin yerinden çıkacak gibi atıyor, yüzün güneş gibi yanıyor ve ellerinde bir karınca ordusu dolaşmaya başlıyor… Peki, bunlar niye oluyor? Onları yenmek için ne yapmak gerekiyor?

 
International Hospital’dan Ferahim Yeşilyurt’a teşekkür ederiz.

 

Tüm yıl boyunca hazırlandığın sınava sayılı gün kaldı! Zaman daraldıkça, senin de için daralıyor! Yaşadığın yoğun stres nedeniyle bedenin de alarm vermeye başladı. Sınavı düşününce bile midene kramplar giriyor, yüzünü ateş basıyor… Bu seni feci halde korkutuyor! Ya sınav anında düşüp bayılırsan veya tuvaletini kaçırırsan! Paniğe gerek yok! Hangi durumda ne yapacağını bilirsen, kaygının yarattığı etkilerle kolayca savaşabilirsin:) İşte, reçeten…

Nefesin daralıyorsa…
Sınavı düşündükçe nefesin daralıyorsa ve kendini tıkanmış hissediyorsan, bunun sebebinin göğüs kafesinin çevresindeki kasların yoğun kaygı hissi karşısında gerilmesi olduğunu bilmelisin. Yaşadığın gerilime bağlı olarak göğüs kafesinde miniminnacık bir daralma meydana geliyor. Bu sırada akciğerlerinde yeterince hava olduğu halde, sen nefes alamıyormuşsun gibi hissediyorsun. Sakın korkma, çünkü istesen de nefes almadan duramazsın zaten:)

 

Ağzın kuruyorsa…
Dilin damağın birbirine yapışıyorsa ve ağzındaki kuruluk hissi seni feci halde rahatsız ediyorsa, demek ki fazla miktarda adrenalin salgılıyorsun! Bu durumla baş etmek için yapabileceğin en akıllıca çözüm ise, yanında bir şişe su bulundurmak.

El ve ayakların uyuşuyorsa… 
Sık sık nefes alıp verirsen, kandaki karbondioksit seviyesinin düşmesini sebep olabilirsin. Bu düşüş sonucunda da el ve ayaklarında karıncalanma ve uyuşma gibi etkiler ortaya çıkabilir. Bu durumda yavaş yavaş nefes alıp vermeyi denemelisin. Eğer karıncalanma hala devam ediyorsa da, avuçlarını birleştirerek ağız ve burnunun üzerini çadır şeklinde kapatıp nefes alıp vermeyi deneyebilirsin.

Kalbin yerinden çıkacak gibi oluyorsa… 
Kaygı ve gerilim, kalp atım düzenini de etkiliyor. Fazla heyecanlandığında kalbin alarm durumunda ortaya çıkan enerji ihtiyacını karşılamak için daha fazla kan pompalıyor ve bu yüzden de kalp atım sayın artıyor. Bu durumda da endişelenmene hiç gerek yok. Tek yapman gereken sakinleşmeyi denemek. Bir süre sonra kalp atışlarının kendiliğinden düzene girdiğini göreceksin.

Sık sık tuvaletin geliyorsa… 
Kaygı arttığında, mesane kasları gevşemeye çalışır. Biz de bu durumu tuvalete gitme ihtiyacı olarak hissederiz. Sen de bu sıkıntıyı yaşıyorsan, sınava girmeden önce aşırı su içmemeye çalışmalı ve sınavdan önce mutlaka tuvalet ihtiyacını gidermelisin.

Bulanık görüyorsan… 
O kadar çok çalıştın ki, sonunda gözlerin bozuldu işte! Şaka şaka:) Kaygımız arttığında göz bebeklerimiz biraz genişliyor. Böyle olunca da etrafı daha bulanık görmeye başlıyoruz. Ama panik yok! Avuç içlerinle gözlerini ovuşturarak masaj yaparsan, kısa bir süre sonra net görmeye başlarsın.

Yüzünü ateş basıyorsa… 
Derimiz, kaygı ve gerilime karşı çok duyarlı. Sen de sınav öncesi yüzünün kızardığını, terlediğini veya alev alev yandığını hissedebilirsin. Böyle bir durumla karşılaşırsan, ellerini kullanarak yüzüne masaj yapmayı veya yüzünü yıkamayı denemelisin. Ayrıca kafanı bu soruna takma, unutma, önünde seni bekleyen daha önemli sorular var! Hem o an kimse senin yüzünle ilgilenmeyecek bile!

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Zoom

Anneleri anlama kılavuzu

Israrcı kişiliklerine, korumacı yapılarına, her şeye karışmalarına rağmen onlar bizim meleklerimiz, biricik annelerimiz. Onları anlamak, tartışmaları önlemek için bu yazıyı mutlaka okumalısın:) Yazı: Fatma Karaca Yemek yemeden kaç gün yaşanılır? Annelerimizin klasik “yemek yedin

Devamı   4730