Sağlık

Garanti süreni uzat!

Stresten uzak dur
“Söylemesi kolay, kolaysa sen yap” dediğini duyar gibiyiz, ama inan, sandığın kadar da zor değil bu. Yaşamındaki stres oranını azaltmanın yöntemlerini keşfedersen, strese bağlı yaşanan tüm hastalıkların gölgesinden kurtulabilirsin. İşte, işine yarayabilecek stres savar taktikler…
•    Zac Efron’un posterini yatağının karşısına as. Her sabah kalktığında onun güzel mavi gözleriyle karşılaşmak seni çok mutlu edecek.
•    Kendini çok kötü hissettiğin anlarda, en sevdiğin çikolata ya da tatlıdan bir parça ye. Bu, vücudundaki mutluluk hormonunun artmasını sağlayacak:) Ama bunu alışkanlık haline de getirmemelisin. Aksi takdirde kilo alırsın, bu da daha çok stres yaratır.
•    Okulda öğretmeninle kavga ettin diyelim… Ya da bir arkadaşın seni fena halde sinirlendirdi… Eve geldiğinde, yastık ya da minder gibi bir obje bul, onu bol bol yumrukla ve tekmele. Kendini çok iyi hissedeceksin.
•    Kendine bir şarkı bul. Seni mutlu eden, kanını kaynatan ve nerede olursan ol dans etmeni sağlayacak bir şarkı… Sinirlendiğin, üzüldüğün anlarda, içinden bu şarkıyı söylemeye başla.
•    Yoğun ve stresli geçen bir günün ardından eve geldin diyelim. Yapabileceğin en anlamsız şey, ev ahalisine bu stresi yansıtmak olacaktır. O yüzden herkese “merhaba” de ve bir süre odana çekil. Müziği sonuna kadar aç. Çılgınca tepine tepine dans et. Hatta saç fırçanı al ve bunu mikrofon olarak kulan. Bağıra çağıra şarkı söyle. Sonra gidip anneni yanaklarından öpebilirsin:)
•    Seni sinirlendiren konunun resmini çizmeye ne dersin? Bakalım ortaya nasıl bir sanat eseri çıkacak:)
•    Çok sevdiğin ve seni rahatlattığını düşündüğün bir arkadaşınla sohbet et. Ona derdini anlat. Unutma, dertler paylaştıkça azalır. Ama kızın başını fazla ütüleme, ona da yazık canım:)
•    Etrafına gülücük ve öpücük dağıt. Ne kadar sinirli olursan ol, güler yüzlü olmak ve tatlı sözler söylemek kendini iyi hissetmeni sağlar. Çünkü insanlara böyle yaklaştığında, karşılığını sen de alırsın!

Yorum Yapın