Beslenme tarzını yenile!

4009 views Yorum yap

Kahvaltı yapmadan okula gidiyor, öğlen yemeğini sosisli sandviçle geçiştiriyorsan, dikkat! Obeziteyi hayatından uzak tutmak, çok daha sağlıklı olmak için bazı şeyleri değiştirmen şart!


Yazı: Öğr. Diyetisyen Hilal Doğan

Okullar açıldığında birçok arkadaşının kilo almış olduğunu mu fark ettin? Serviste, yolda, okulda gördüğün mini mini 1’lerin çoğunun tombik olması seni şaşırtıyor mu? Obezitenin her geçen gün daha çok kişinin kapısını çalmasına aslında şaşmamak gerek! Çünkü önce dondurulmuş gıdalar girdi hayatımıza, sonra hormonlu meyve ve sebzelerle tanıştık. Son olarak da genetiğiyle oynanmış olanlar çıktı karşımıza! Sağlıklı beslenmek her geçen gün zorlaşıyor kısaca… Evde annelerimiz bizim için her şeyi düşünüyor tamam, ama okulda nasıl besleneceğiz, sağlığımızı nasıl koruyacağız? Bu sorular senin de aklına takılıyorsa, hemen bu yazıya göz at ve çok basit 5 kuralı uygulamaya başla!

1.    Su içmeyi unutma
Su, yaşam için olmazsa olmaz temel besin öğesi… Sindirim sisteminin çalışmasında, emilimde, boşaltımda, yağ atımında kısaca her şeyde suya ihtiyaç var. Peki günlük ne kadar su içmeliyiz? Aslında bu kişinin metabolizmasına göre değişirken ortalama günlük 2-2.5 litre su yeterli olmakta.
Sana kolay bir ipucu: Günlük tuvalete çıkma alışkanlığını say. Okulda kaç kere, okul dışı kaç kere çıkıyorsun? 10’u geçiyor mu? O zaman yeterli su tüketiyorsun demektir. Su içmeyi unutuyor musun? O zaman sana bir ipucu daha… Okulda her saat başı 1 bardak su iç ve yanından su şişeni eksik etme. İçtiğin çay, kahve, gibi içecekler su ihtiyacını gidermez ayrıca yağ atımını engeller. Bunları kesinlikle azalt.

2.    Kalori hesaplamasına dikkat
Kalori hesabı yapmak demek elinde sürekli hesap makinesiyle dolaşmak değil elbette… Kilo vermenin ve başarılı bir diyet yapmanın sırrı aslında çok basit bir formüle dayanıyor. Kalori alımını sınırla, aldığından daha fazla kalori yak ve zayıfla. Bunun için bazı kurallara dikkat etmen ve bazı besinlerin kalori değerlerini ezberlemen yeterli. Örneğin süt ve süt ürünlerinin, kırmızı etin, sebze ve meyvelerin ortalama kalorilerini bilmen, yediklerinin kaç kalori olduğunu tahmin etmeni kolaylaştıracak. Kalorisi yüksek besinleri diyetten çıkararak kilonu kontrol altında tutabilirsin, ama bunu yaparken şu noktaya dikkat etmen gerekir: Vücudunun gereksinim duyduğu besinleri asla diyetten çıkarma. Mutlaka her gün ve her öğün et, süt, meyve ve sebze grubundan tüket. Kalori hesabını yüksek enerjili besinlerde özellikle abur cuburlarda uygula… Hatta bunları hayatından tamamen çıkarmayı dene!

3.    Sabahları mutfağa koş!
Sabahları kahvaltı etmeden evden aceleyle çıkıyor, öğlen yemeğini sosisli sandviçle geçiştiriyor, akşamları da fast food’la mı besleniyorsun? O zaman hemen bu yazıya yoğunlaş… Sağlıklı bir yaşam için 10 dakika erken uyan ve kendini kahvaltıyla ödüllendir. Kahvaltı günün en önemli öğünü olmakla birlikte okul başarısını, öğrenmeyi, dikkat ve verimliliği de olumlu etkiliyor. Vakit bulamamaktan şikayetçiysen eğer zenginleştirilmiş kahvaltılık gevreklerden yararlanabilirsin. Ya da bir bardak taze meyve suyu yanında 1 adet haşlanmış yumurta ile 1 dilim çavdar ekmeği üzerine sürülmüş fındık ezmesine ne dersin?

Sayfalar: 1 2

BENZER HABERLER

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir