Fit Kız

Acilen forma girmek için 5 kritik tavsiye

Pandemi nedeniyle yaşadığımız hareketsizlik, fazla kiloların biraz kontrolden çıkmasına neden oldu ama panik yok! İşte acilen forma girmemizi kolaylaştıracak 5 kritik tavsiye.

1- Intermittent fasting

Yatağa uzanıp bir elimizde telefon, TikTok videoları seyredip çikolataları hüplettiğimiz sefahat dönemi bitti. Artık yemek saatlerimizi doğru ayarlamamız gerekiyor. Aralıklı oruç anlamına gelen bu yöntemde 12-18 saat gibi sürelerde kalori almayacak şekilde besleniyoruz. Yani şekersiz çay kahve, maden suyu veya su içiyoruz. Günün kalan 4-6-8 saatlik bölümünde ise bir veya iki öğün, sağlıklı beslenme düzenine geçiyoruz. Elbette bu 6 saatlik pencerede yine şeker, nişasta ve hamur işi tüketmiyoruz. Bol sebze, protein ve yeteri kadar sağlıklı yağ…

2- Spor yapıyoruz

İnanılmaz ama gerçek, yeniden hareket edeceğimiz bir dünya geri geliyor. Bu dünyaya hazırlanmak için tembelleşen kaslarımıza hareket etmeyi yeniden öğretmek zorundayız. Spor yapmaya engel bir sağlık sorununuz yoksa, sosyal medyadaki başarılı spor hocalarını ve tavsiyelerini takip ederek günlük egzersizlere başlayabilirsiniz. Hatta bu egzersiz videolarını büyük ekranlı bir TV’den takip ederseniz daha da motive olabilirsiniz. Odanıza büyük ekranlı yeni bir TV koymaya ihtiyacınız varsa, Beko televizyon modellerini inceleyebilirsiniz. Ya da TCL TV modelleri veya Axen televizyonları da odanıza çok yakışacaktır.

3- Her yere yürüyoruz

Evet, yürüyoruz. Taksiye ya da özel araçlara bir süre mola. Olabildiğince, fırsat bulduğumuz her yerde yürüyoruz. Hatta sadece yürümek için amaçsızca evden çıksanız bile olur. Neden yürüyoruz? Çünkü bacak kaslarımız vücuttaki en büyük kas kütlesi ve bir adım atmak için yaktığınız kalori o kadar büyük ki, her gün bir iki saat yürüdüğünüzde kısa süre içinde fazla yağlarınızı yakmamanız neredeyse imkansız. Ama elbette bir saat yürüdükten sonra dönüp yeniden baklavalar, börekler, hamur işleri,çikolatalar hüpletmiyoruz. Amacımız: Diyet + yürüme.

4- Bol su tüketiyoruz

Günde iki litre civarında suyu lıkır lıkır içiyoruz, çünkü suyun kendisi durduğu yerde hergün güzel miktarda yağı yakma potansiyeline sahip. Ayrıca zaten su olmadan vücut sağlıklı çalışmazken, nasıl kilo yakmakla uğraşsın?

5- Çılgınca yemek yiyen insanlardan uzak duruyoruz

Forma girmek bir motivasyon işidir ve yanınızdaki insanlar hamburgerleri, patatesleri, pastaları, börekleri, pilavları tabak tabak tüketirken, o yaşam biçimi size normalmiş gibi gelir ve bir iki kaşıktan bir şey olmaz dediğiniz anda motivasyonunuzu kaybedersiniz. Çılgınca yemek yeneceğini bildiğiniz ortamlardan bir süre uzak durmaya çalışın.

Yorum Yapın